Hoe verlaag ik mijn vetpercentage

Wil je ook wel eens een keer wat vet kwijtraken? Dan ben je zeker niet alleen, heel wat mensen zijn hun vetpercentage wel een beetje beu. In dit artikel hebben wij een aantal belangrijke stappen en tips voor het verliezen van een bepaald vetpercentage. Voor je het weet ben ook jij helemaal klaar om over het strand te lopen!

Drink geen frisdrank meer

ongezond etenWanneer je probeert om vet verliezen en spiermassa opbouwen is het belangrijk om geen calorieën uit drinken binnen te krijgen. Een blikje cola zal ongeveer 35g suiker bevatten, dit is genoeg om je bloedsuikerspiegels te laten stijgen en deze vervolgens te laten crashen.

Eet meer op een dag

Ja, dat heb je goed gelezen. De sleutel is echter wat je moet eten. “Voeg twee handjes groene groenten toe aan elke maaltijd”, zegt Brian St-Pierre van Precision Nutrition. Ze zijn vol in voedingsstoffen maar bevatten maar weinig calorieën. Hierdoor krijg je een vol gevoel zonder dat ze je dikker maken.

Wordt sterker bij het sporten

Niet iedereen zijn eerste prioriteit, maar sterker worden zal elke training intenser maken. Door 1,5 kg spieren aan je lichaam toe te voegen, heb je de mogelijkheid om 1.050 extra calorieën per week te verbranden, dit volgt ook wel uit een studie van de Universiteit van Michigan.

Met deze drie tips zal je al een aardig eindje op weg zijn. Blijf dus weg van alle rare pilletjes die beloven dat je in een keer droog zult worden, dit is gewoonweg niet waar. Het is altijd beter om het rustig aan te pakken dan voor allerlei rare dingen te kiezen.